środa, 17 czerwca 2015

Święto Wolnych Książek 2015


Już jutro po raz XII rozpocznie się Święto Wolnych Książek pod hasłem: 
"Uwolnij swoje książki, dziel się z innymi radością czytania"


Święto to ma na celu promocję bookcrossingu czyli nieodpłatnemu pozostawianiu książek w miejscach publicznych (lub specjalnie przeznaczonych 
do tego półkach) tak, by znalazca czytając dany egzemplarz mógł dać książce drugie życie, a następnie przekazać ją dalej osobom, których 
nie stać na zakup nowych książek bądź tym którzy nie mieli jeszcze okazji spotkać się z poszukiwanym przez siebie egzemplarzem.

Źródło zdjęcia: .mbp.swietochlowice.pl

W Polsce w obiegu jest ponad 221 000 książek, 
jeśli zatem chcesz znaleźć jedną z nich sprawdź na stronie 
gdzie znajduje się najbliższa półka i ciesz się radością czytania.


Od roku 2004 całej akcji towarzyszą marsze i happeningi.
Dodatkowo organizowane są spotkania z autorami oraz różnego rodzaju wystawy.
Dzięki tego rodzaju inicjatywom stajemy na przeciw problemowi niskiego czytelnictwa
w naszym kraju.

Co wy sądzicie o całej idei bookcrossingu? Bierzecie w niej udział,
bądź jesteście skłonni to zrobić?

11 komentarzy:

  1. Za praszam do mnie napisaam ebook Utracona Wolność, oraz do obserwacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam pomysł jest świetny. Ja niestety nie bawię się w to bowiem zbieram książki i żadnej nie byłabym w stanie oddać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pozytywna inicjatywa:))) Nie słyszałam o niej wcześniej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy o tym nie słyszałam, ale świetny pomysł :)

    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w mieście jest centrum handlowe, gdzie można przynieść niepotrzebne książki, a ktoś się nimi zainteresuje. Działa to różnie, dużo osób zabiera książki ze sobą, ale czasem ktoś dokłada nowe i wtedy jest radość przeglądania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie biorę udziału, bo ja nie rozstaję się z moimi książkami <3
    Akcja jest mi jednak znana, w Auchan na Łomiankach są te biblioteczki crossingowe i nie widzę jakoś... wielkiego zachwytu i zaangażowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie prowadzisz bloga, posty są naprawdę przemyślane i cudownie napisane! + przepiękne zdjęcia. Jesteś wzorem do naśladowania wśród blogerek :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do CHOIES w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze look'i co umożliwia mi CHOIES. Byłabym bardzo wdzięczna, po kliknięciu w każdy link trzeba poczekać 15 s na tej stronie, bo inaczej kliknięcie się nie liczy. Koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)

    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna akcja!
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/06/cocktail-is-always-good-idea-for-hot-day.html
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa :) Nie wyobrażam sobie życia bez książek... Nie pamiętam dnia, żebym choć chwilę nie czytała

    OdpowiedzUsuń
  10. W przy redakcji portalu, w którym pracuję utworzyliśmy punk wymiany książek - i naprawdę czasem trafiają się tam prawdziwe perełki. To świetna sprawa, korzyści dla obu stron, tych którzy nie mają już gdzie trzymać książek i tych, którzy szukają czegoś do poczytania. W zeszłym roku zrobiłam porządki na strychu u mojej mamy i oddałyśmy, co mogłyśmy. Ale przyznam, że jestem strasznie przywiązującym się molem książkowym i ciężko oddać mi coś ze swojej kolekcji.
    Pozdrawiam,
    Szufladopółka

    OdpowiedzUsuń