sobota, 20 czerwca 2015

Wyślij książkę na wakacje!


Przeglądając ostatnio różnego rodzaju informacje w internecie, natknęłam się na ciekawą akcję prowadzoną przez Chełmską Bibliotekę Publiczną. 

Po raz drugi ma miejsce projekt pod nazwą "Wyślij książkę na wakacje".


Źródło zdjęcia: chełmski.eu

Akcja jak mogłaby sugerować nazwa polega na zabraniu ze sobą dowolnie wypożyczonej książki z ChBP (zostanie ona wówczas opatrzona naklejką
z napisem „Książka z Chełmskiej Biblioteki Publicznej na wakacjach. A book from Public Library in Chelm on holidays”) na planowane wakacje
i zrobieniu fotografii przedstawiającej wczasy z książką. Ze wszystkich zrobionych zdjęć biblioteka stworzy wyjątkową galerie, która ma na celu promowanie czytelnictwa nie tylko w szkole i domowym zaciszu, ale i w podróży. Autorzy najlepszych fotografii zostaną oczywiście nagrodzeni
ciekawymi nagrodami książkowymi.

Osobiście cieszy mnie fakt, że takie akcje zyskują coraz większą popularność, niestety nadal są zbyt mało nagłaśniane co za tym idzie nie są
w stanie trafić do osób, które nie pasjonują się tak literaturą jak stali bywalcy bibliotek.

Ciekawa jestem czy u was są organizowane takiego typu akcje mające na celu popularyzacje czytelnictwa?

18 komentarzy:

  1. Ooo, szkoda, że takiej akcji nie ma u mnie, choć rzadko zabieram gdzieś poza dom książki z biblioteki, bo boję się je zostawić ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale trafiłam! Jestem z Chełma, to znaczy z okolic, ale tam chodzę do liceum i mieszkam w jednym z internatów.
    Wyślij książkę na wakacje to faktycznie bardzo fajna idea, która w ciekawy sposób popularyzuje czytanie książek.
    Pozdrawiam, Laru!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałam o takiej akcji, ani nie ma jej w mojej miejscowości. Szkoda, bo zapewne wzięłabym w niej udział :) Pozdrawiam, http://skarbusiowa-garderoba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawa akcja. Ale nigdy o niej nie słyszałam,
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa akcja, może dzięki niej częściej będziemy czytać w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej akcji ;) ale fajnie, że coś takiego powstało. Założę się, że mało kto będzie czytał książki przez wakacje, więc promowanie tego to bardzo dobry pomysł!
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna akcja, ja niestety nigdy nie słyszałam, by w moich okolicach były organizowane tego typu akcje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w każde wakacje próbuję przeczytać chociaż jedną książkę :)
    Spróbuj koniecznie! Potem daj znać czy Ci smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super akcja :) Ja jestem nalogową czytelniczką w 3 bibliotekach Wrocławskich, ale nie słyszałam, żeby coś podobnego organizowali.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna akcja

    Zapraszam do mnie :) =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa taka akcja:)
    Zapraszam do siebie i do wspólnej obserwacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna akcja, dobrze, że promują w ciekawy sposób czytanie książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm.. chyba u mnie nie ma takiej akcji.. a szkoda..

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł! Coraz częściej widuję akcje/konkursy polegające na fotografowaniu lektur. :) Sama chętnie robię zdjęcia moim zbiorom, tylko nie mam jeszcze wprawy, może z czasem będą ładniejsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. książkoholiczka12 lipca 2015 02:05

    Świetna akcja! I jak najbardziej ją popieram... Z tymże problem jest taki, że w bibliotekach często nie ma nowości, które wchodzą na rynek wydawniczy i to jest moja największa bolączka, ale na szczęście tendencja jest zwyżkowa i nasze "książnice" idą z duchem czasu. Ja to bym najchętniej robiła sobie zdjęcia w każdym mieście, do którego jadę, w Matrasie, bo zawsze wychodzę stamtąd obładowana jak wielbłąd. Taki mój fetysz. No właśnie, i ostatnio złowiłam "Angielskie lato", z którym obnoszę się dosłownie wszędzie. Cudowna powieść obyczajowa! Wszystkim spragnionym odprężenia przy książce polecam bez dwóch zdań! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award: http://fishtalks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-aword.html Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa akcja. Lubię takie inicjatywy:-)

    OdpowiedzUsuń