wtorek, 28 lipca 2015

Antoni Kojzar - ROZMOWY


Tytuł: ROZMOWY
Autor:  Antoni Stanisław Kojzar
Wiersze wybrała: Alina Jahołkowska
Projekt okładki: Grażyna Dziewulska
Wydawca: Pracownia Poligraficzna przy Prywatnym LO im. ks. K. Gostyńskiego,
Rok wydania: 2002
Rodzaj okładki: miękka
Liczba stron: 92
ISBN: 83-88225-08-1

"ROZMOWY" Antoniego Kojzara to zbiór wierszy wybranych przez Alinę Jahołkowską.

Przy tego typu książkach można wiele pisać o poetyckim wymiarze dzieła.
Jednak każdy z zaprezentowanych w tym egzemplarzu wierszy zasługuje na oddzielna analizę.
Takiej analizy powinien dokonać każdy z nas samodzielnie, bo przecież interpretacja tego typu dzieł zależy często od naszych osobistych przeżyć i nie powinna być rozpatrywana względem podmiotu lirycznego czy też ilości sylab w wersie.

Mimo, że od czasu do czasu lubię zanurzyć się w poezji to jednak Antoni Kojzar nie jest dla mnie
poetą z którym mogę stworzyć niejako literacką więź, jednakże należy pamiętać, że są to tylko moje subiektywne odczucia,
a jak jest z poezją w waszym przypadku?

7 komentarzy:

  1. Lubię poezję, wygrałam kiedyś taką dużą książkę z polską poezją miłosną - romansów nie czytuję, ale poezję miłosną owszem - i pokochałam wiersz Broniewskiego Ze złości. Może kojarzysz?
    Ogólnie sama piszę (takie tam, 5 zeszytów), ale raczej dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również sama piszę :) Co do wiersza Broniewskiego.. od razu mi przypadł do gustu.

      Usuń
  2. Rzadko czytam poezję... a w chwili obecnej znowu skupiam się na obozach koncentracyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać wiersze. Strasznie mnie uspokajają. Mam wiele znajomych, którzy piszą taką poezję i często mi przesyłają swoje wypociny. Chciałabym chwycić po tę książkę, ale u mnie z czytaniem ostatnio słabo :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Do czytania poezji trzeba mieć odpowiedni nastrój. Tak jest w moim przypadku.
    Proza jest łatwiejsza w odbiorze, dlatego częściej do niej sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiersze .. Ukochane jeśli można je w swoim sercu, a nie poddać okrutnej obróbce polonistów :) fajnie piszesz :) Czytasz ciekawe pozycję - jesteś super :D serdecznie Cię pozdrawiam - niedługo i ja wydam własną książkę :) jeśli masz ochotę ją ocenić napisz proszę na - kuba219@op.pl
    mój blog- zakochanymol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń