poniedziałek, 23 lutego 2015

Pierwsza książka

Kiedy przeczytałam swoją pierwszą książkę? Chyba jeszcze zanim zaczęłam chodzić do szkoły. Pamiętam, że najbardziej lubiłam bajki i wiersze Jana Brzechwy. Moją faworytką była "Kaczka Dziwaczka". 
Typowa ilustrowana książeczka dla dzieciaczków. Miałam ją nawet w kilku wydaniach. 
Nie ma co się dziwić, dzieci uwielbiają takie krótkie historyjki obrazkowe.

Takie książki - Taka Troche o książkach czyli..

Dorastałam czytając głównie lektury, jednak żyłam tymi książkami i ich interpretacjami.
Lubiłam wchodzić w ten magiczny świat literatury.
Świat literatury który nigdy nie przestaje zaskakiwać. 
Świat w którym każdy znajdzie swoje miejsce.
Nie ważne czy dopiero nauczyłeś się czytać, jesteś w podeszłym wieku, lub przeżywasz swój pierwszy młodzieńczy bunt. 
Książka jest dla każdego. Dla mnie, dla Ciebie, dla wszystkich. 
Uważasz inaczej? Widocznie nie trafiłeś jeszcze na to co naprawdę Cię interesuje. Jesteś fanem motoryzacji? Interesujesz się fotografią? Pasjonują Cię podróże? Szukaj książek tematycznych. 

Niech książki kojarzą Ci się z czymś pozytywnym. Z czymś co Cię fascynuje. Będziesz mógł wtedy spojrzeć z zupełnie z innej perspektywy na literaturę. 
Z takiej perspektywy patrzę właśnie ja. Zimą czytam książki o ciepłych krajach, latem natomiast przewodniki po kraju. Kiedy mam więcej wolnego czasu poświęcam go na przeczytanie dużego zbioru opowiadań. Przy porannej kawie natomiast mogę czytać wiersze lub przysłowia.

Z tym co przeczytałam lub przeczytam pragnę się podzielić właśnie na tym blogu.

Za kilka dni pierwsza książka.
Do zobaczenia :)

7 komentarzy:

  1. Och, toż to kolejny blok o literaturze. Nie, nie, nie. Nie myśl w żadnym wypadku, że narzekam. Jestem ciekaw, co z tego wyniknie, bo w tym, co piszesz można zauważyć nutę sczerego zamiłowania do książek. Życzę owocnego blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Co z tego wyniknie? Sama się nad tym zastanawiam.. Nie wiem jak będzie wyglądał mój blog za rok czy dwa, jak zmieni się moje życie. Jedno jest pewne, na pewno będę się rozwijać.Jakie będą tego efekty? Zobaczymy w przyszłości :)

      Usuń
  2. kaczkę dziwaczę również uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwsza książka samodzielnie przeczytana/wyuczona;))) to Basnie były:)) alez pamiętam, recytowałam na pamięc:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zawsze lubiłam "Okulary" Tuwima ;D
    https://direllion.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z moich pierwszych książek, które przeczytałem i posiadam w swojej biblioteczce to "Oto Bajka" Brzechwy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja pierwsza książka była Czarna owieczka *-*

    OdpowiedzUsuń