wtorek, 9 czerwca 2015

Ciekawostka: Charles Dickens

Charles Dickens
Źródło zdjęcia: wikipedia.org 


W dniu dzisiejszym przypada 145 rocznica śmierci angielskiego powieściopisarza
Charlesa Johna Huffamana Dickensa, znanego również po pseudonim Boz.

Dickens urodził się 7 lutego 1812 w Landport. Przygodę z pisaniem rozpoczynał jako dziennikarz
w londyńskich dziennikach liberalno-reformatorskich. Jego pierwszą powieścią, którą dał się zauważyć
był publikowany w odcinkach "Klub Pickwicka" (1836–1837). Szczególną uwagę w swojej literaturze poświęcał problemom ludzi z nizin społecznych. Miało na to wpływ zapewne trudne dzieciństwo autora, którego to ojciec został uwięziony za długi, a on sam musiał podjąć pracę zarobkową już w wieku 12 lat
w fabryce pasty do butów (zajmował się naklejaniem etykiet).

Do jego najsłynniejszych dzieł z całą pewnością należny "Oliver Twist" ; "Opowieść wigilijna"
jak i "Opowieść o dwóch miastach" którą sprzedano w  ponad 200 milionach egzemplarzy.

Zekranizowano wiele jego książek, Przykładem może być emitowany w 2002 roku film
"Nicholas Nickleby " czy też miniserial z 2008 "Mała Dorrit".

Charles Dickens zmarł 9 czerwca 1870 r.

13 komentarzy:

  1. On zawsze będzie mi się najbardziej kojarzył z Opowieścią Wigilijną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również kojarzę go tylko z "Opowieści Wigilijnej", ale wydaje mi się że słyszałam coś o "Małej Dorrit"

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko Opowieść kojarzę i to ekranizację. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. "Opowieść wigilijna" - tę książkę zawsze wspominam i będę wspominać z sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, ale czytałam już tak dawno.. W tym roku obiecałam sobie w końcu przeczytać przed Wigilią :))

      Usuń
  5. Każdy tytuł wymieniony przez Ciebie jest na pewno bardzo dobrze znany.
    Jednak przyznaję, że "Opowieść wigilijna" jest najpopularniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej :) Nominowałyśmy Twojego bloga do LBA - tutaj link do pytań i naszego posta :) - http://naszamarka.blogspot.com/2015/06/lba-nasze-odpowiedzi-i-nominowani.html#more :) good job! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Opowieść Wigilijną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej nominowałam Cię do LBA http://pani-poczytalna.blogspot.com/2015/06/liebster-award.html#more mam nadzieję ze z chęcią weźmiesz udział :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze dowiedzieć się czegoś nowego. Super, że zrobiłaś z "ciekawostek" cykl:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że mi też jak większości znany z "Opowieści wigilijnych".

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeden z moich ulubionych pisarzy angielskich. Czytałem wiele jego książek. Największe wrażenie wywarła powieść "David Copperfield", a z filmów "Opowieść o dwóch miastach". Na zawsze w naszej pamięci!

    OdpowiedzUsuń
  12. to ja będę chyba jedną z niewielu osób, która stwierdzi, że nie przepada za "opowieścią wigilijną". jakoś tak nie mogę się przekonać do niej. a innych książek Dickensa jeszcze nie czytałam, ale na swojej liście mam "olivera twista" i może w wakacje sie za niego wezmę.;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń